Stații de încărcare auto electrice. Un exemplu de consultanță
publicat în: Blog // publicat pe: 06.04.2024

Un exemplu de consultanță.
Solicitare pentru Stație de Încărcare Rapida – Autobuz Electric.
Pentru textul de astăzi, pornim tot de la o situație des întâlnită în piață. Astfel, primim acum câteva zile următoarea solicitare:
Discuții Fără Detalii Complete
-
"Bună ziua, vă rugăm să ne faceți o ofertă pentru o stație de încărcare rapidă – autobuz electric".
-
Nici mai mult, nici mai puțin... Am contactat solicitantul, am intrebat, am chestionat.
-
Nu cunoștea mai nimic despre particularitățile autobuzului electric pe care-l comandase, nici cu câți kilowați se încarcă în curent alternativ, nici în curent continuu.
-
Nici măcar ce capacitate are bateria respectivului vehicul. Am indicat să fie verificată o fișă tehnică.
-
Am fost rugați să reluăm discuția a doua zi, între timp urmând să primim pe e-mail toate detaliile.
Contactul Cu Furnizorul de Autobuze
-
Surpriza a fost însă că nici fișa primită a doua zi nu menționa nimic legat de particularitățile respectivului autobuz la încărcare.
-
Subliniind chestiune aceasta, a urmat o tăcere de câteva ore.
-
Într-un final am fost noi invitați să contactăm vânzătorul de autobuze electrice de unde se făcuse achiziția, pentru a afla detaliile de care aveam nevoie pentru a putea oferta o stație de încărcare.
Informații Oferite Verbal
-
Zis și făcut. Sunat agent de vânzări autobuz, primit următorul răspuns: "revin mâine cu o fișă tehnică".
-
Oare nici acest vânzător de autobuze electrice nu-și cunoaște marfa?
-
Mă rog, ajugem să studiem noi site-ul respectivului dealer de autobuze electrice, identificăm modelul (chinezesc) pe care-l comercializează... și avem parte de câteva surprize.
-
În primul rând nu se putea încărca în curent alternativ.
-
Cel puțin asta scria negru pe alb în specificațiile de pe site-ul vânzătorului.
-
Ori potențialul nostru client ne ceruse o stație de încărcare rapidă (în curent continuu), dar care să conțină și un port/conector în curent alternativ.
-
Revenim către solicitantul inițial și-i detaliem ce-am aflat...
Cerințe Nedorite în Proiect
-
Am primit următorul răspuns: "Stimate domn, m-au băgat în pământ la propriu consultanții cu care am lucrat. Suntem la al 5-lea!
-
Am câștigat proiectele, dar documentele sunt întocmite cu copy-paste din cine știe ce alte documentații.
-
Da, am înțeles ce-mi spuneți, dar nu mai putem schimba nimic, stația ofertată trebuie să îndeplinească aceste condiții".
Soluții Oferite, Dar Fără Claritate
-
Lucrurile încă nu erau 100% clare. Condițiile nu sunt detaliate complet în respectiva procedură, i-am explicat solicitantului...
-
Finanțatorul vă impune un anumit termen de garanție? Pentru că, în mod curent, garanția oferită este de 2 ani.
-
Dacă vi se impune altceva, se poate asigura cu un extra cost, evident. Nu este specificat un termen de livrare după semnarea contractului, în această procedură.
-
"Trebuie să finalizăm până la 31 decembrie 2023". Am ofertat, semnat/ștampilat, "așteptăm provincia"!
-
Dar chiar și așa, nu ne-a lăsat inima să ne batem joc, să bifăm doar o ofertă trimisă. Voiam să înțelegem până la capăt!
-
Nu a mai fost nimic de înțeles. Respectivul solicitant nu a mai răspuns niciunei comunicări electronice, nici noi n-am mai făcut follow-up! Ducă-se!
Implicarea Noastră în Contextul Ofertării
-
Mă rog… iată cam până unde poate merge implicarea noastră, pornită din bune intenții (evident… de business/vânzare, cum să negăm asta?), care însă nu ne asigură absolut nimic.
-
Dacă te confrunți și tu cu decizii complexe legate de achiziția de stații de încărcare pentru vehicule electrice, consultanța specializată de la e-mobility.ro îți stă la dispoziție. Descoperă soluțiile optime pentru nevoile tale și asigură-te că investiția ta în infrastructura de încărcare este înțeleaptă și eficientă.
Produse recomandate: